Câte ceva despre Antreprenor 2.0 Iași

antreprenor-2.0
Am participat marți, 9 aprilie, la conferința regională Antreprenor 2.0, la care m-am înscris, mai timidă, mai încrezătoare, cu o idee de afacere în care eu cred.
Despre Antrprenor 2.0, program cofinanțat prin Programul Operațional „Investește în oameni!”, puteți afla mai multe direct de la sursă.
A fost o sesiune încărcată, de unde am încercat să extrag lucruri folositoare, cu atât mai mult cu cât specializarea mea (media&comunicare) nu prea are tangență cu managementul și administrarea de afaceri.

Cel mai mult am așteptat prezentarea lui Marius Ghenea, care ne-a vorbit despre oportunitățile de dezvoltare a afacerilor. Și într-adevăr, mi-am setat bine așteptările, am notat cu entuziasm multe idei. Și pentru că „sharing is caring”, vă voi împărtăși câteva din ele:

  • ideile de afaceri foarte valoroase sunt de obicei, generate la comandă;
  • nu trebuie să aștepți să cadă din cer ideea genială de afacere, ci poți folosi pentru asta metode structurate (focus groups, brainstorming, reverse brainstorming, gordon method, big dreams approach, check list, atribute listing etc);
  • nu există idei unice – undeva în lumea asta, cineva s-a gândit la același lucru; o idee cu adevărat unică nu are piață pentru a fi implementată;
  • nevoile genereză oportunități;
  • social media e foarte utilă la testarea pieței;
  • investițiile trebuie să fie corelate cu riscul pe care-l presupune afacerea și cu randamentul;
  • momentul de breakeven trebuie estimat de la început;
  • dacă vrei să obții bani europeni pentru un proiect, nu trebuie să te bazezi doar pe asta, trebuie să ai tu însuți anumite resurse;
  • planul de afaceri trebuie gândit din trei perspective: cea a antreprenorului, a pieței și a investitorului;
  • cei care visează să obțină finanțare de la business angels, ar trebui să știe că aceștia, înainte de a investi, țin cont de: expertiză, realizări, reputație, pasiune și implicare;

 

Vestea bună pe care am primit-o astăzi e că mă număr printre cei 50 de participanți din Iași care trec în etapa următoare, care constă în două serii de workshop-uri, pe durata a două week-end-uri, în  care vom învăța cum să ne scriem planurile de afaceri. Sunt nerăbdătoare să-mi pun pasiunea la un loc cu expertiza unor profesioniști și să văd ce va ieși!

sursă foto: azfranchising.ro

Reclame

Dă-ți cu părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s