Workshop-urile PRbeta: Ziua a 5-a – Alex Negrea

facebook (1) Vineri, în penultima zi a Workshop-urilor PRbeta, ne-a vorbit Alex Negrea, Social Media Manager la BCR România. Îl mai ascultasem pe Alex la Social Media Summit-ul de anul ăsta, de la Iași, dar acum a fost cu totul altceva. Pentru ca am fost doar 15 oameni spre care au curs toate informațiile și toată atenția, am învățat mult mai mult și cel mai important, am discutat despre situații particulare și am primit feedback. Mama lui de feedback, probabil sughite de câte ori îl pomenesc, dar e al naibii de important. Oricând, oriunde.
Bun.
Am vorbit despre Facebook și despre cum îl poți folosi inteligent pentru a promova un brand. Paranteză. Mă întâlnesc des cu două categorii de oameni:
1. cei care zic ca știu totul despre Facebook, că ce mare inginerie, bagi două linkuri și două concursuri cu like-uri și gata promovarea.
2. cei într-atât de ignoranți care zic că eh, Facebook-ul e un HI5 mai răsărit.

Pe primii i-aș lăsa în pace, că dacă-s neinstruiți, să piară pe mâna lor, însă pe cei din a doua categorie, i-aș bate fără rezerve și i-aș trimite la suferință veșnică în locuri obscure ale internetului.
Gata paranteza.

Ca să nu fac eu apologia Facebook-ului în cinci acte, o să vă spun, cu liniuță, cum știu io, ce lucruri faine și utile am aflat vineri:

– prezența unei postări în Top Stories depinde de trei variabile: greutatea (imagine, text, link – în ordinea asta), afinitatea (relația paginii cu anumiți fani) și timpul (cât de repede apar reacții);
– poate nu mulți știu că Facebook a interzis concursurile cu like-uri și share-uri. Da, dacă vedeți pagini la cerșit de like-uri, le puteți da report cu cel mai mare drag;
– durata medie a unei vizite pe Facebook este de 20 minute, cifră istorică;
– nu e musai să fii pe Facebook, ca instituție/companie, dacă targetul tău nu e acolo;
– e bine să apelezi cu încredere la opțiunile de targetare a mesajului, pe care le oferă Facebook Pages;
– nu ignora Milestones – încearcă să acoperi cât mai multe perioade din istoria brandului de care te ocupi;
– cea mai grea parte, când administrezi o pagină de Facebook, este stabilirea planului editorial;
– conținutul comercial postat pe o pagină nu trebuie să depășească 20-25% din conținutul postat;
– restul de 80% din conținutul postat pe pagina de Facebook trebuie să aibă legătură cu valorile brandului promovat (cu alte cuvinte, dacă vinzi șuruburi, nu pui poze cu pisici);
– unitate de măsură: la o pagină cu 100.000 de fani, doar 4000-5000 de fani văd mesajul postat;
– „perfomanța nu se obține prin safety net”.

Exercițiul practic pe care l-am avut de îndeplinit a fost să alcătuim un plan editorial pe două săptămâni pentru pagina de Facebook a Romtelecom și să ne gândim, în interiorul planului, la un concurs.

Ce mi s-a părut mai fain, și asta e valabil pentru mai toate aplicațiile practice pe care le-am făcut la workshop-uri, e că am venit cu idei diferite. Chiar dacă au existat unele elemente comune de la o echipă la alta, optica a fost de obicei diferită și nota de vârf a fost dată de câte o idee nouă.
:)

Reclame

Dă-ți cu părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s