Workshop-urile PRbeta: Ziua 3 – Monica Jitariuc

Companie-the_practice

Ar fi păcat să nu scriu despre trainingul de ieri, pentru că a fost fain de tot..
Ziua a treia de workshop-uri ne-a adus-o în față pe Monica Jitariuc, Head of Social Media la agența de PR The Practice.
Monica m-a convins repede că, într-adevăr, lucrează la cea mai performantă și premiată agenție de PR din Romania. Întâi m-a cucerit cu felul său de a vorbi și apoi cu tona de experiență relevantă pe care o are.
Mi-a plăcut că și-a făcut timp în prezentarea sa să facă un stop util într-o zonă care pentru noi, juniorii, e importantă: CV-ul și scrisoarea de intenție.
Ne-a spus direct că nicio companie nu ne datorează nimic, așa că texte precum „vreau să lucrez la voi ca să-mi dezvolt abilitatea X și să cresc în sensul Y” n-au ce căuta într-o scrisoare de intenție convingătoare.

Două dintre temele majore despre care ne-a vorbit apoi au fost cea a PR-ului online și a crizelor de imagine.

PR-ul online

  • PR-ul online nu e altă mâncare de pește decât PR-ul tradițional – diferența e făcută de canal și de particularitățile sale;
  • PR-ul online are în vedere: producerea de conținut, managementul reputației online (strategie și politici SM, calendar editorial, analize și evaluări), managementul crizei, relației cu bloggerii.

Crizele de imagine

  • oricine poate posta orice online în câteva secunde, așa că managementul crizei e cu mult mai complicat astăzi, decât cu câțiva ani în urmă;
  • în managementul crizei, sunt două arii: issue și crisis mangement;
  • o criză poate începe oricând printr-un comentariu pe Facebook, tweet, status, articole pe blog sau comentarii la articole;
  • cele mai multe crize de imagine izbucnesc în urma proastelor experiențe cu produsele;
  • e important să ai alcătuit un top 10 situații de criză care pot izbucni și un flux de responsabilități, în caz de „dezastru”;
  • pentru a fi oricând pregătit de o criză de imagine, monitorizarea este esențială;
  • etapele managementului de criză: elaborarea unui manual de criză, monitorizarea, evaluarea crizei (impact + cauză), acțiunea propriu-zisă, restaurarea.

Partea practică a fost foarte mișto: ne-am împărțit pe echipe și am primit câte un brief pe care să îl rezolvăm în aproape o oră. Echipa în care am fost eu a avut  ca sarcină lansarea unei reviste pentru adolescenți. „Clientul” nostru a fost Cosmin, un tânăr de bani gata de 27 de ani care vrea să-și deschidă o afacere, fără prea multe idei și pretenții, care însă propune ca revista sa să coste 30 de lei.

Am reușit să-l hipsterim la maximum pe musiu Cosmin, căruia i-am făcut o revistă de fiță, pe numele său de fată The Kul(t). Nu mai intru în detalii, însă pot să spun că mi-a plăcut că am primit feedback atât de la colegi, cât și de la Monica, Cristina și Oltea, care ne-au dat sugestii și critici pertinente.

5 ore au trecut, așa, ca o zi de vară.

Astăzi fug la workshop-ul lui Răzvan Baciu.

 

sursa foto: iqads.ro

Reclame

Dă-ți cu părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s