Workshop-urile PRbeta: Ziua 1 – Victor Kapra

facebook-greenpeace-promoting-clean-energy_1612 A trecut prima zi de workshop-uri și pot să mai zic încă o dată, cu toate tastele și cu toată gura, că a fost cea mai buna idee din lume să mă înscriu.
Astăzi l-am avut ca trainer pe Victor Kapra, un om cu o experiență impresionantă în media, care știe intimidant de multe lucruri din bucătăria comunicării și care mi-a lăsat o impresie extraordinară, nu doar ca profesionist, ci și ca personalitate.
Au fost 4 ore în care am învățat multe despre promovarea în social media, ni s-au explicat studii de caz elocvente, am interacționat, exersat și stors de la noi idei de promovare creativă.
Ca să vă faceți o idee, vă spicuiesc din minunata mea agendă câteva dintre tips-urile, sfaturile si inside-urile pe care le-am primit azi:

  • în promovarea 2.0, e ideal să profiți de UGC (user generated content) adică să-ți pui potențialii consumatori să „muncească” pentru brandul tău;
  • converseză cu cei care s-ar putea transforma în consumatori;
  • social media înseamnă, în primul rând, conversație – clientul devine comunicator,  povestind despre serviciile pc care le folosește;
  • în jur de 80% dintre companii folosesc pe site un formular de contact, în locul unei adrese de mail, formular care este perceput de public ca un „black hole”;
  • dacă tot ne folosim în promovare de canalele sociale, de ce nu le-am adauga pe toate canalele și suporturi la care avem acces: site, newsletter, comunicat de presă, semnătura din mail/cărți de vizită, suporturi outdoor, materiale promoționale etc.
  • se merită să investești în promovarea prin social media pentru că:  ai acces la focus group necostisitor, 24/7,  îți poți fideliza astfel clienții, ai spațiu de inovare, îți poți educa publicurile și poți chiar schimba percepția față de brand;
  • promovarea corporate pe Facebook trebuie umanizată – consumatorul vrea să vorbească cu un om, și nu cu un robot;
  • câteva artificii pentru promovarea unei companii pe Facebook:  pune întrebări și oferă soluții, creează o imagine vizuală puternică (de pildă, coverul trebuie schimbat la 3 săptămâni), oferă informații de culise (story-uri, imagini din diferite departamente), nu te fixa doar pe promovarea produselor proprii și atât.

Mâine continuăm cu Dragoș Alexa, consultant marketing și strategii de comunicare.

sursa foto: earthtimes.org

Reclame

Dă-ți cu părerea

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s